čtvrtek 21. července 2011

Filmové tipy č. 2

Stejně jako jsem vám již o těchto prázdninách jednou psala o filmech, na které se můžete kouknout za dlouhých deštivých večerů letošního léta, udělám to znovu. Tentokrát pro vás mám filmové tipy jen dva, ale za to jsou to filmy, které se mi vážně moc líbily a které, ač mohou být dělané trochu na efekt, vás sem tam donutí se zamyslet.
Prvním z nich je Pokojný Bojovník, příběh teoreticky šťastného chlapce, který ale není šťastný na 100%. Je to gymnasta snažící se uspět v jisté soutěži. Ale několik měsíců před tím se najednou zraní a jak říkají doktoři, není jisté, jestli bude vůbec ještě schopen chodit. Pokračování v gymnastice nepřipadá v úvahu. Jeho život najednou nemá smysl. Trailer je tady.


Druhým filmem je možná známější Karate Kid. Malý chlapec se s matkou přestěhuje z Ameriky do Číny, kde mají sice v plánu pokračovat v normálním životě, jeho ale začnou ve škole šikanovat. Proto je odhodlaný naučit se kung-fu, aby se svým spolužákům vyrovnal. Jakmile ale přijde do tělocvičny, je obviněn z útoku na nějakého chlapce a vyzván k souboji.


Vybrala jsem právě tyto dva filmy, protože jsou si něčím podobné. Dva kluci, ačkoliv s věkovým rozdílem asi deset let, snažící se o jistý sportovní výkon. Oba ve svém snažení narazí na učitele - ať skutečného, nebo jen v jejich hlavě - který jim říká, co mají dělat. A právě díky těmto učitelům pochopí, že mají ve skutečnosti mnohem více možností a schopností, než doposud tušili, a že jen stačilo podívat se na svět jinýma očima, přerovnat si psychiku. A myslím, že kdybychom každý měli někoho takového, kdo by nás donutil soustředit se, uklidnit svoje ego a žít tady a teď, celá lidská rasa by teď byla úplně jinde. Nebo aspoň já, já bych někoho takového potřebovala, kdo by mi řekl, co je správné. Protože až příliš často nevím, jak na věci reagovat, co si o nich myslet a co se sebou dělat.

Každopádně, abych se tu zbytečně nerozkecávala, tyhle dva filmy doporučuji. =]

Žádné komentáře: