středa 26. srpna 2009

Stardust neboli Hvězdný Prach

Najde se jen málokdo, kdo neviděl tento slavný film. A stejně tak se najde málokdo, kdo četl tu neslavnou knihu. Tak jsem se rozhodla, že to tu pro vás tak trochu předpojatě porovnám ;o) Nuže.
Četla jsem knihu a viděla jsem film. Nejspíš si říkáte "no co z tohohle asi bude...", protože kdo mě dobře znáte, víte, že Stardust je můj nejoblíbenější film, a stejně tak víte, že když vidím film i čtu knihu, vždycky (prozatím bez vyjímek) dám přednost knize. Takže..... chvilka napětí...........
Tamtadadá! No jo, myslim že vám to bylo jasný už z toho pošahanýho úvodu, že tentokrát jsem na straně "čučací" verze příběhu. Nemůžu říct, že by se mi knížka nelíbila, to sotva... ale ten film byl jedním slovem prostě GORGEOUS!!! Třeba víte nakonci jak byla taková ta "bitva", jak tam ty tři Lilim zavřely Prima, Tristana, jeho máti a tu hvězdu v tom sále velkým a bojovaly s nima... to tam vůbec nebylo. Zásadní rozdíly: Tristan nevyrůstal jen s otcem ale v normální 4členné rodině. Celá cesta trvala ne týden ale několik měsíců. Hvězdy noha se nikdy neuzdravila a kulhala, a Tristan měl popálenou celou levou ruku. O těch "lovcích blesků" nebo co to bylo tam bylo sotva půl kapitoly. Lilim přežily. Ta věznitelka tý jeho máti taky přežila. Viktorie Forestová si vzala nějakýho 60letýho chlapa a měla s ním dítě. Na konci sice Tristan umřel jako král, ale Yvainne přežila a vládla dál, když neměli děti. Ten týpek s tim kozlem umřel už u hostince, ne až na konci. Ta čarodějnice a ta hvězda se na konci usmířily a byly na sebe hodný. Yvainne se s Tristanem nevyspala (ikdyž to chápu že bylo v tom filmu teda jakože hlavně pro efekt). Tu babylonskou svíčku dostal Tristan od nějakýho chlupatýho týpka v lese, ne od táty. A prostě celý to bylo divný... Tak koukejte. A komentujte. A tu knížku nečtěte je to ztráta času. tak pa, miluju vás. :))

1 komentář:

Zuza řekl(a)...

Jj, Stardust je taky můj oblíbenej film ...