středa 6. července 2011

iTouchové závislosti


V době dotykových displejů a dalších vymožeností překypuje i tak obyčejná věc jako hudební přehrávač spoustou různých her a jiných zábavných aplikací. První, co každého asi napadne, jsou Angry Birds, protože skoro nejde dopravit se z místa A do místa B a nepotkat při tom ani jediný bilboard s touto hrou... stejně tak je toho plná televize.
Vlastně první důvod, proč jsem si koupila iTouch, byla hra Tap Tap Revenge, kterou jsem za poslední dva roky nehrála snad ani jednou. Ale tak což, stejně koupě iPodu nelituji a litovat nebudu. Jen už se mi tam nevejde žádná nová hudba, což naštve.
Které hry ale okupují můj iPod dnes? Tak zaprvé je to hra Fruit Ninja. Ta je v oblibě asi tak jako Angry Birds, každý to zná a každý už to (nebo něco podobného) hrál. Lítá ovoce, které musíte krájet, a bomby, které krájet nesmíte. Classic mód je prostě o tom, že hrajete a když přeseknete bombu nebo vám spadnou 3 kusy ovoce, prohráli jste. Pak je tam Zen mód, který je bez bomb, ale hra trvá minutu a půl. Takže je pekelně těžké se dostat nad takových... 250? A přes 270 bodů už to nejde snad vůbec. To jsem ještě neřekla, můžete dělat komba (3 a více kusů ovoce přeseknout najednou = 2x body). Rozhodně nejzábavnější mód je Arcade, který je na 1 minutu a občas vám tam prolétne barevný banán, který když trefíte, zmrazí vám čas a zpomalí ovoce, zdvojnásobí skóre nahrané za nějaký časový úsek a nebo, jak vidíte na obrázku, způsobí vlétávání velkého množství ovoce ze stran. Nejlepší je kombinace všech 3 barevných banánů, to pak bodíky lítají... :)
Další hodně závislost-způsobující hrou je iJewels. Je to vlastně totéž jako Bejeweled a i všechny ostatní krystalkové hry. Posouváte krystalky, které tvoří trojice, a ty pak mizí. Napadají nové krystalky a tak dále. Pořád dokola. Ale samozřejmě, jediný mód, který pro mě zatím představuje výzvu, je Timed mode. Každá trojice vám přidá trochu času, čas pořád ubývá. Prostě tak. Ze začátku je to jednoduché, ale postupně se zvyšuje obtížnost, čas běží rychleji atd. Postupně se vám ale i zvyšuje bonus a tak i skóre nabývá rychleji. 
Třetí hrou, o které vám nemůžu neříct, je Tiny Wings. Je ptáček, který má příliš malá křidélka, aby letěl, a protože létat chce, musí se odrážet od kopečků. Nebo spíš se rozjet z kopce a na kopci vylétnout. Vy se staráte o to, aby ptáček včas složil křidélka - to znamená rychlejší pád, který je občas potřeba. Také vás samozřejmě tlačí čas. Ptáček má na létání jen den, přes noc spí. Hra mi přijde už od pohledu neskutečně roztomilá a když je tam ještě systém vylepšování hnízd = zvyšování násobku skóre, taky se jedná o jasnou závislost =) 
Je mi jasné, že každý máme nějakou tu svou hru, já tu píšu jen o těch nejlepších, které teď okupují můj iTouch =) Tak kdybyste neměli co stáhnout, klidně se nechte inspirovat =)
Hlavním činitelem, který ovlivňuje intenzitu mojí závislosti na těchto hrách, je, že je hraje spousta lidí kolem a překonat cizí high score je ještě víc než překonat vlastní =) a já mám ráda výzvy =)

Žádné komentáře: