neděle 18. července 2010

chvilka poezie

Včera pozdě večer (nebo teda spíš dneska brzo ráno) jsem napsala dvě básně. Jen tak, v záchvatu poetičnosti, kterou v mé duši navodili ti na skypu píšící morbidní veršíky o PacInovi :D Předem upozorňuji: není to to nejlepší z mé tvorby. Vím, že se to může rýmovat i víc, může to dávat smysl víc, a originální to taky moc není, ale i tak se ráda podělím. Takže, tady to máte:


Napiš jedno, dvě, tři slova
a hned můžeš začít znova.
Ono totiž psaní básně
může se zdát lehké krásně,
lehké to však vážně není.
Hrozí mozku převaření!
Avšak když to více zkusíš
radost z toho míti musíš.
Že tě trápí dlouhá chvíle?
Papír, tužku, trochu píle,
když se snažíš ještě víc,
myšlenky ti vyjdou vstříc.
Podle mě totiž, přátelé,
i když se to zdá veselé,
i ten, kdo v tom nepodniká...
V každém je kousek básníka.




Óda na rodiče


Hrozí ti morální úpadek.
Víš, co já dělal ve tvým věku?
Mám si z tebe sednout na zadek?
Už je to s tebou vážně k vzteku.


Můžeš se takhle nechovat?
Jen hniješ a nic neděláš.
Umíš si jenom stěžovat.
Jseš horší než ten Tadeáš.


Nebudem se bavit vážně
dokud něco nedokážeš.


Tohle je těžkej zápas:
Chceš něco dělat? Zákaz!


Máš v sobě zimu a chlad
co vysíláš se ti vrací.
Jednou ti to dojde snad
všichni jste prostě darebáci.


Ta tvoje lenost už mě vážně poráží.
Vadí mi tvůj přístup, tvůj výraz ve tváři.


Je lepší když seš u sebe.
Kazíš nám "rodinnou pohodu".
(a co mě vždycky nejvíc jebe?
Ne bez udání důvodů!).


(Ano, i větší klid někde jsem zahlídla.)
Koukni se nejdřív na sebe!
...lehká konverzace probíhá u jídla...
Pšššt! Dávaj "Poštu pro tebe"!


Kdo se na tě koukat má?
My spolu fakt nevyjdem.
A proč tě chceme doma?
Musíš pomáhat s úklidem.

7 komentářů:

Playman řekl(a)...

a co mě vždycky nejvíc jebe? - kdyz sem precetl tohle tak sem uz vazne nemoch :-) tohle kdyz napise holka :-) a ta posta pro tebe - na to se asi maminky divaji vseobecne asi vsechny.. ta prvni basen se trochu rymuje a ta druha o tom flakaci-jako by byla o mne:-) Kato dobry, aspon nejaka novinka :-) a ja uz jdu konecne na kute, tak zatim :-)

Káťa řekl(a)...

nn ta druhá je o mně, a na poštu pro tebe kouká můj nevlastní otec, ne máma :D ta druhá je přímo poskládaná z hlášek mejch rodičů

Playman řekl(a)...

Káti bude jeste nejaka novinka? Já vim, sem to ale otravnej :D

Káťa řekl(a)...

Jo samozřejmě, ale teď nám nejde net, takže trpělivost... můžu na net jen po práci víš, a doma mi nefunguje. prej to opraví do 4 dnů a pak už snad budu v pohodě psát.

Playman řekl(a)...

Budu hádat -zase o2? ty jsou se svym netem prosluly... ja ti doporucuju upc a kdyz to ne, tak to co mam ted:http://www.fiber.cz/

Zatím Káťo...

Playman řekl(a)...

Ahoj Kaťulko, tak zde zase otravuju a oživuji diskuzi :-)

Káťa řekl(a)...

no úžasný. s tim o2 jsi měl pravdu, samozřejmě, jestli někde nefunguje internet, je to od o2. :D ale ode dneška večer/od zítra by to mělo už jít.