středa 6. února 2008

Harry Potter a Relikvie Smrti

Harry Potter je to nejlepší, co jsem kdy četla, a já, jakožto známý knihomil, už jsem toho četla vskutku dost.Harryho Pottera miluju. Miluju ten příběh, miluju všechny hrdiny (snad kromě Belatrix) a kdybych věděla, že se po smrti narodím jako malá Weasleyová, umřu. Dala bych všechno pro to, abych se mohla naučit kouzlit s hůlkou od pana Ollivandera, abych mohla utrácet galeony, srpce a svrčky v Prasinkách, Příčné ulici a na všech dalších senzačních místech. Chtěla bych psát brkem na pergamen, nosit hábit (mimochodem se snažím už dlouho někde nějaký sehnat a všude je draho), fandit famfrpálu, připravovat lektvary a pěstovat kouzelné bylinky. Jak úžasná je představa vypadnout na rok z domova, dělat ty nejlepší věci jaké si kdo dokáže představit (nebo alespoň já), pak se vrátit na prázdniny, dát ochutnat mudlům kouzelné žabky, lékořicové hůlky, Bertíkovy fazolky tisíckrát jinak a všechny další kouzelnické pochoutky, posílat si s přáteli sovy se vzkazy a za dva měsíce zase nasednout do červeného vlaku z nástupiště devět a tři čtvrtě a na rok se vypařit. Kéž by mi dali hůlku a naučili mě pár základních zaklínadel (třeba alohomora, accio, wingardium leviosa, lumos, nox, aquamenti, a pár dalších nezbytných pro život i nás, mudlů). Chci se naučit létat na koštěti, přemísťovat, cestovat s pomocí letaxu nebo přenášedla. Přála bych si to umět, i kdybych to v okolí mudlů nesměla ukázat.
Znám ten příběh velmi dobře. Znám ho lépe než znám sebe. Lépe než znám bitvu na Bílé Hoře, stavbu buňky či anglická slovíčka. Je to můj život.
Harry Potter a Relikvie Smrti. Tato senzační kniha vyšla v jazyce českém letos, 31. ledna. Nebýt předešlých dílů by ale nebyla nic. Každé slovo v sedmi dílech má své místo a svůj význam. Nikdy mi nikdo nevnutí, že je to špatná kniha, špatný příběh, špatný svět. Je to krásný svět, můj svět. Prosím vás snažně, neříkejte mi, že neexistuje. Dětem se neříká, že neexistuje Ježíšek, dospělým se neříká, že neexistuje bůh. Nikdo nedokáže, že to neexistuje. A jak by řekl Xenofilius Láskorád: pokud nedokážeme, že něco neexistuje, existuje to.


PS: Myslím, že jsem něco víc než jen fanynka Harryho Pottera.
Mám Vás ráda... Vaše špinavá mudlovská šmejdka

5 komentářů:

Káťa řekl(a)...

za tenhle svůj úchyláckej výlev se omlouvám...

Martina řekl(a)...

nemáš se zač omlouvat, je to krásný článek.

Káťa řekl(a)...

Ne já vim že sem to trošku přepískla, ale občas o tý svý úchylce musim někde povědět a tady mám jistotu že to skoro nikdo nepřečte. Tak teda megapardon.

Anonymní řekl(a)...

..teda mě říkají taky Pepina,prasátko ale ne..Harryho jsem sice nikdy nečetla..ale viděla..je to dost fantasticky pojatej děj..a fakt zajímavý...teda jestli jsi tak jako v knihách vzdělaná i v těch filmech s Harrym..zajímalo by mě..jak se jmenuje tenhleten: http://www.youtube.com/watch?v=oG59q_7Q3b0 ..je to ukázka a líbí se mi ten holohlavej Kocour..nemůžu zaboha dojít na ten název..dík za Info.. Pepina.L@seznam.cz

Káťa řekl(a)...

No většina je vystříhaná z Harry Potter a Ohnivý Pohár. Ale co se filmů týče, nemám je ráda a je to pro mě největší urážka mýho knižního HP pokladu. A ten holohlavej kocour by měl teoreticky bejt Viktor Krum, co se postavy týče.. Herec nevim.