sobota 22. října 2011

Year of Life

Na jaře letošního roku jsem vám psala o projektu Week of Life. Od té doby se však mnoho událo a já se WoL musím zmínit znovu. 
Moje záliba v dokumentování a zaznamenávání každodenního života je všeobecně známá. Projevuje se mimo jiné v sepisování hlášek a přeřeků, které dělají lidé kolem mě. O ty učitelské se s vámi dělím, takže pokud jste pravidelnými čtenáři tohoto kousku internetu, víte, o čem je řeč. 
Week of Life mi nabízí výbornou možnost podělit se o svůj každodenní život pomocí fotografie. Vyzkoušela jsem si asi osm provizorních weeků, kdy jsem si dala záležet a poctivě s sebou tahala svou zrcadlovku na každém kroku. To bylo ale značně náročné. Ačkoliv se mi ta myšlenka původně nelíbila, postupem času jsem dospěla k názoru, že se svou milovanou D90 nedokážu dokumentovat každodenní život dostatečně věrohodně. Chtěla jsem totiž víc než jen jednou za čas strávit 7 dní koukáním do hledáčku. Z takového týdne se tak jako tak nakonec stal týden fotografický, tudíž nereflektoval můj každodenní život, nýbrž jeho speciální výřez.
Jediné řešení bylo pořídit si nějaký malý, příjemný kompaktík, který bych mohla celý den nosit v kapse a vytáhnout ho, jakmile by něco zaujalo můj fotografický zrak. 
Vážně se mi totiž zalíbila myšlenka roku života ve fotografii. Několika účastníkům projektu WoL se to již povedlo, zdokumentovali rok svého života v devíti fotografiích denně. To je mimochodem více než 3200 fotografií za celý rok :)
Celý problém se zrcadlovkou - kterou však stále miluji nadevše - vyřešil můj nejmilejší Péťa, který mi pořídil kompaktíka k narozeninám! Bylo to, jako kdyby vám někdo řekl, že jste vyhráli milion... velice šokující, velice neuvěřitelné a neuvěřitelně úžasné :) Doufám, že můžu říct, že další den, v sobotu, jsem začala svůj rok života.
Zase tak dlouho to není, během víkendu budu uploadovat teprve druhý (celkově desátý) týden. Je to ale poprvé, co fotografie doopravdy přesně říkají, co dělám, jakou mám náladu a co se děje kolem mě. Možná trochu klesly na kvalitě, ale to mě rozhodně netrápí! Baví mě to a v nejbližších dnech/týdnech toho rozhodně neplánuji nechat! :)
Od vás žádám jediné. Držte mi palce :) Pokud chcete moje týdny sledovat, je tu několik možností. Buďto můžete sledovat hlavní stránku WoL, kde se mezi nově přidanými objevují i moje aktuální weeky, nebo tady najdete seznam mých již publikovaných týdnů, a nebo, jako to má zařízené asi pět dalších, stačí říct a kdykoli uveřejním nový week, pošlu vám link.
Nechci se vám ale nijak vnucovat. Jen jsem se chtěla pochlubit a podělit o to, co mi dělá radost, na čem se můžu vyřádit a zároveň zlepšovat. Díky za pozornost.
PS: Péťovi, mému láskovi, který za to celé trochu může, věnuji tímto špeciální poděkování :) 

Žádné komentáře: