středa 24. března 2010

Broadway

Nemůžu si pomoct, už nějakou dobu si říkám, že bych vám jednou za čas mohla napsat něco netradičního. Tak tady to je:
Všichni jistě znáte Broadway. Je to v podstatě dlouhá ulice probíhající celým Manhattanem a pokračuje až do čtvrti Bronx. Nicméně spousta lidí si při zmínce o Broadwayi těžko představí jen tak nějakou ulici v New York City, protože většina z nás má tento název spojen hlavně se snad nejznámějším světovým divadlem. Ono tedy to není jedna nějaká honosná budova divadla, s jakými se setkáváme v jiných městech (Praha, Londýn atd...), ale je to velká spousta divadelních sálů různě rozházená a poschovávaná po ulici Broadway a nejbližším okolí. Hrají se tam nejznámější (a občas také nejbizardnější) světové hry a muzikály. Jen si vemte sen mnohých začínajících dětských herců - skončit na Broadwayi.
Setkáte se tam jak se známými jmény her či muzikálů, jako třeba Bídníci, Hair, Mamma Mia, Mary Poppins, Chicago, pak i neznámé hry jako Next to Normal, August Ausage County, Million Dollar Quartet atd. a také velice neočekávaná muzikálová zpracování např. Shreka, Pravé Blondýny, West Side Story, Spidermana nebo Lvího Krále. Jak vidíte, můžete se tady dočkat naprosto čehokoli. Jen tak pro zajímavost, stránky Broadwayského divadla najdete >tady<.
Já osobně si opravdu přeji vidět hlavně muzikály Wicked (vypráví příběh jedné z vedlejších postav příběhu The Wizard of Oz a už nějakou dobu je právě tento muzikál obecně na Broadwayi nejpopulárnějším a tudíž také nejnavštěvovanějším. Nemůžu si pomoct, všechny písničky ze soundtracku znám nazpaměť a opravdu to musím vidět :D), dále In the Heights (který v roce 2008 vyhrál Tony Awards za nejlepší muzikál) a mnohé další. Bohužel jsem ale neměla takové štěstí, když jsem tam byla, a neviděla jsem ani jeden muzikál, jen dvě dramata, z nichž jedno bylo již výše zmíněné August Ausage County a druhého si ani jméno nepamatuji. Takže tak.
Samozřejmě, co předpokládám, že asi víte, Broadway má své "pobočky" tak nějak všude. V Londýně je také Broadway, stejně tak v Berlíně, Los Angeles nebo třeba v Praze.

A tady ještě písničky z muzikálů. Můžete si myslet, že jsem na hlavu padlá, když vám řeknu, že je mám (a samozřejmě mnohé další muzikálové) v iTouchi a poměrně často je poslouchám už od té doby, co jsem v New Yorku posledně byla... ale tohle mi neberte. Já se tam vrátím. ;o)



2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Doufám, že mě vezmeš na tem muzikál s sebou!!! Mumla

Káťa řekl(a)...

si piš :)