středa 10. září 2008

Miš maš

Zdravím všechny kluky, holky, rodiče a přátele školy... a i všechny ostatní. Tak jsem si zase jednou zapisovala více či méně zajímavé informace, o které se s vámi hodlám podělit (a ne všechny se týkají přímo života v Americe:o)), a dospěla jsem k názoru, že právě teď je vhodná chvíle to udělat, jenže jsem prostě a jednoduše nenašla téma, pod které by by se to všechno vešlo. Tak jsem tento článek nazvala miš maš, což si myslím, že různorodost mých dnešních zpráv vystihuje víc než dost.
  • Pití: Američané mají zvláštní zvyk dávat do všeho pití led (samozřejmě kromě teplých nápojů, protože pak by jejich název "teplé nápoje" poněkud ztrácel na významu). K jídlu tu všichni normálně pijí vodu s ledem, málokdy si dají k večeři džus, čaj nebo cokoli jiného. Taky lahvím na pití do školy a práce (málokdo tu nosí normální "petky") říkají water bottle - jak nám název sám napovídá, nic než voda celé dny. Ale když už jste někde venku, je tu možnost si dát Pepsi, limonádu nebo cokoli jiného. Musím se vám svěřit, dneska jsem jela ulicí, kde nebyl jediný obchod, a stály tam pouze 2 automaty na pití - jedn na Pepsi a jeden na Coca Colu, pěkně vedle sebe. To je jedna z věcí, co mi připomíná, že sem nepatřím a patřit nechci, je to tu postavené na hlavu.
  • Veverky: V našem neighborhoodu a okolí se nejspíš přemnožily, vedlejší neighborhood je podle nich dokonce pojmenovaný. Nestane se vám, že byste ušli 10 metrů a nepotkali veverku. Moje zastávka school busu je jen asi o 1 nebo 2 ulice od domu kde tu bydlím, dneska pršelo a tak jsem šla rychle, a přes to všechno jsem viděla 3. Ale tady to není tak o vidění jako o přímém styku, protože veverky se tu normálně prochází po chodníku, lezou po stromech lemujících silnici a po sloupech, běhají po ulici. Je to tu normální jako koukat u nás doma z okna a vidět kočku. Teda jak už jistě víte, kočky se tu moc nevídají, když tak je má každý zavřené doma nebo na vodítku. Njn, všude je něco. Ale upozorňuji pro blbečky: to, že je spousta veverek tady, neznamená, že jsou v celé Americe. Děkujeme za pochopení.
  • Doprava: Teď bych s vámi ráda sdílela hned 2 věci. Zaprvé, na křižovatkách je vždycky celkem chaos, protože semafory jsou až za křižovatkou. Pokud jsou ulice normálně do kříže tak obvykle jedou najednou auta proti sobě, bez rozlišení odbočování. Tak na sebe řidiči mávají a kývají a tak, aby se z toho vymotali. A druhá věc, jak už jsem jistě psala, naprosto mě fascinuje systém školních autobusů. Tak vám chci z tohoto pro nás neznámého světa napsat další detail: když vyjíždí těch (u nás) 42 autobusů od školy, vždycky přijede policie a zastaví dopravu. Tak vždycky z obou stran odbočky ke škole stojí kolona aut, která čekají, až se ty staré žluté vehikly rozjedou a vmísí do dopravy. To se mi opravdu moc líbí... hlavně když si vzpomenu na své ne vždy veselé zážitky s 12kou.
  • Podzim: ano, tak i tady, v západní Pensylvánii, v Americe, zemi neomezených možností (a co je potom Česko???), začal podzim. Ráno bývá čím dál větší tma a zima, i večer se stmívá dřív, dnes jsme dokonce vyšli ze školy a shodli jsme se na tom, že už opravdu není na tričko... což jsme se divili, protože ještě včera byli všichni skoro červení jak jim bylo vedro. . Můj hostotec (kdo se ještě může pochlubit, že má 3 otce?) mi dnes daroval krásný nový červený deštník, a na naše další skautské kempování (jupí :o(... ) máme v seznamu věcí i nepromokavou bundu a pro jisotou dvoje boty. Nechce se mi tomu věřit, že já, vždycky (spíš jen ze zvyku) zaujatá proti létu, se na podzim a zimu těším asi jako na zítřejší vstávání v půl šesté - tj. vůbec.
  • Úchylná školní pravidla: Věřte nebo nevěřte, ten pošahaný školní řád zakazující nosit žabky, batohy, kapuce a další, je jen na naší škole. Ale nwm, co je lepší, třeba Terka mi říkala, že u nich se toto všechno může, ale zase nepřipadá v úvahu přinést si svůj školní oběd, což u nás dělá asi polovina lidí. Žádné jídlo a pití do školy. Nechápu, ani trochu. Vy jo?
  • Pro lidi jako moje sestřička, kteří rozlišují lidi podle toho, jaká značka oblečení je na nich nejvíc vidět: Tak co se značek týče, asi nejvíc tu vévodí DC. Musím přiznat, že moje conversková úchylka trvá... tuhle se mi zdál dramatický divoký sen v němž hlavní roli měly tmavomodré conversky... Všechno tu je levnější než v ČR, na sk8 oblečení jsem nekoukala, nebylo proč, ale conversky tu jsou za míň než polovinu. Nakoupím si zásobu na whole life :o) Další sk8ové značky co jsem tu viděla: Quicksilver, Burton, Adio (ale to jen velice zřídka) a funstorm. Nejspíš jsem jich viděla víc, ale lidi nosící oblečení tohoto typu většinou nedokážou upoutat mou pozornost, takže si nevšimnu, pardon.
  • Lednice: Nehrabala jsem v lednici ostatním americkým rodinám, ale předpokládám, že jen ta naše má tento nedostatek: nesvítí jim lednička. Znamená to, že kdykoli je jen trochu šero, není šance vidět, co se vyskytuje tam hluboko, a tak musím skoro vždy rozsvěcet velké kuchyňské světlo, když jdu mlsat :o) a to pochopitelně přitahuje pozornost, bohužel.
  • Taneční: Tohle nemá s Amerikou společného snad nic. Jen jako vedlejší informace, naší české třídě včera začly taneční, tak abyste věděli, o co jsem ochuzena :o) pokud se mě nějaká zbloudilá liberecká třída chce na příští rok do tanečních ujmout, budu jen ráda. A zároveň chci tímto připomenout mým přátelům ze třídy a blízkého okolí (hlavně izolovaná skupina), aby mi o této mé tak trochu noční můře dodali podrobné informace. Děkuji vřele.
  • A teď už jen pár naprosto nepodstatných detailů: Psali jsme tu písemku z americké historie. Psali jsme ji s učebnicí kde bylo úplně všechno, ale já blbka blbá jsem si nechala slovník ve skříňce a tak jsem prostě některé otázky nepochopila. Výsledek snad dodám až bude... pokud to bude něco, za co se nebudu muset stydět, samozřejmě. Taky měl dneska náš školní autobus zpoždění víc než půl hodiny a do školy jsme přijeli až po začátku první period, tak jsme všichni dostali takový růžový omluvný cedulky :o) njn, po škole se během hodin nesmí chodit bez potvrzení učitele :o)

A to bude, milí zlatí, nejspíš vše. Miluju vás, pište mi, potřebuju vědět všechno co se v česku děje a co je třeba podle vás nepodstatné, prostě vše! Díky, mějte se báááječněnebo ještě líp, nejlíp jak to jde. Všici piště komentáříky, i kdybyste neměli co říct (Jiří Šťastníku, nediv se že ti to nešlo když jsi tam chtěl vložit nějaký tvůj rádoby vtipný nesmysl. Pokud se pokusíš napsat něco normálního, třeba jen pozdrav, věřím, že to bez problému půjde). Ahoooooooj!!!!!!!!!!

PS: zkoušeli jste plést pomlázku z duhových bavlnek? je to náádhera. Když jsem měla posledně vhodný počet provázků (8), udělala jsem z toho tu šňůrku na zavazování náramku přátelství a je to goooooood!

10 komentářů:

Adam Fogl řekl(a)...

No co je sakra ten NÁRAMEK PŘÁTELSTVÍ jak o něm všichni mluvěj???????????
Mimochodem - já ti dám špatné zážitky s dvanáctkou...

Anonymní řekl(a)...

Zdravím tě! ^^ Je tu spoustu (dobře tak něco málo) novinek.. :D Napíšu ti je zase do mejla ;) Jinak ten kus o značkách se mi líbil.. u nás ve škole si taky připadám jako v Americe... taky u nás vévodí DCčka *IN LOVE* :DD zatím se měj ;)

Chlumka řekl(a)...

Ahooooj. Proč my nedostáváme růžový cedulky? Já bych moc chtěla!
A taneční? Omg....Nic jiného se říct nedá:o)

Káťa řekl(a)...

co to jsou náramky přátelství jsem ti milý Adámku napsala už na spolužáky, pokud ti to není jasné tak se podívej na stránky, jak na ně mám odkaz tady napravo. Doufám že pochopíš. A Chlumko, omg nestačí:o) to mi bylo jasný že to bude omg, prosím prosím napiš mi jak to přesně probíhalo, jak všichni vypadali, co po vás chtěli a tak... já sem děsně zvědavá a tohle je pro mě něco ještě neobjevenýho :o)

Adam Fogl řekl(a)...

To je zase nějaká kravina jako Pokémoni, Bejblejdy apod.

Anonymní řekl(a)...

Hej nepomlouvejznačky:D a hlavně mi něco značkovýho přivez:D ne. zatim ti neřeš.. HEČ, SEM TU POPRVÝ:D TAK MI NAJDI ŇÁKÝ SUPR BURTON TRIČKO A BUDE TO ok, ju? Jo a jinak mi ani nenapíšeš.. se ti po mě nestejská?:( chjo:'(

Anonymní řekl(a)...

jo.. to sem psala já.. Madla:D jen tak pro jistotu..sem se nepodepsala:D

Káťa řekl(a)...

neboj sestřičko já sem to poznala. Samozřejmě se mi po tibě stejská zlato, ale co psát, všechno je na blogu a pokud se stejská tobě po mně tak to jistě pravidelně čteš (viz jsem tu poprvý...), takže o mně víš a když mi napíšeš ty, mileráda ti odpovim. Mljt.

Káťa řekl(a)...

jo a Adame, nemyslim si že by náramky přátelství byly jako pokémoni nebo bejblejdy, ty byly v módě jen chvíli a já dělám přáteláky už kolik let a učili mě to lidi o to dělali ještě léta přede mnou...

Adam Fogl řekl(a)...

Stejně je to krávovina...