úterý 5. února 2013

FOTO

Znáte ten pocit, že máte, co potřebujete, ale pořád to není ono? Tak to přesně byl můj případ až do nedávné doby, kdy jsem narazila dočista náhodou na skvělý časopis. Jako bych konečně našla něco, co jsem podvědomě hledala, ale úplně jsem o tom nevěděla, a o to větší bylo moje překvapení a radost, když jsem to našla. 
Nikdy mě nenapadlo, že mi chybí pořádný časopis o fotografii. Už třetím rokem mám předplacené FotoVideo a vždycky se těším, až ho najdu ve schránce. Sice během necelé hodinky pročtu začátek (rozhovory, články o různých autorech apod.) a zkontroluji, jestli nebylo vyhlášeno nějaké zajímavé soutěžní téma, a tím je pro mě časopis přečtený, ale nikdy jsem si neuvědomila, že je možná něco špatně. Že platím za časopis, který mě ze dvou třetin nezajímá, přeskakuji jak návody, jak správně oříznout fotku nebo jak vyfotit malé děti, přeskakuji recenze na stativy, fotoaparáty, brašny. Když mě bude něco takového zajímat, je toho přece plný internet. A zadarmo.
A teď najednou existuje FOTO. Popravdě, je mezi námi už skoro rok, ale já si ho všimla teprve teď. Náhodou jsem si ve chvíli nudy v trafice zakoupila sedmé číslo. Další dva dny jsem v každé volné chvíli četla a četla. Nevynechala jsem ani stránku, ani řádek... A místo #1 časopisu si v mém srdci získalo FOTO okamžitě. 
Když jsem dočetla zakoupené 7. číslo, objednala jsem si zpětně i prvních 6. I ty jsem přečetla. 8. a 9. číslo si ještě koupím a potom bude předplatné jasné.
A v čem je FOTO jiné, proč se mi tolik líbí?
1) Dočtu se tam to, co mě zajímá. Protože jestli mě na fotografii něco doopravdy fascinuje, je to myšlení fotografů. Rozhovory s autory jak českými, tak zahraničními, články o nich, to je něco, co mě nejvíc baví. Když čtu o tom, jak každý přemýšlí jinak. Jak kdo došel k té které myšlence, jak se vyvíjel něčí projekt od nápadu až k finálnímu výsledku, popř. výstavě či knize. 
2) FOTO vypadá suprově. Vizuálně je časopis je čistý a moderní. Hezky se na to kouká. Sem tam se sice vloudí nějaká gramatická či typografická chybka, ale v dnešní době, kdy je skoro zázrakem číst text bez chyb, to musíme časopisu odpustit. 
3) Časopis je zajímavý od začátku do konce. Nezaplní 10 stránek odstavečky o různých technických vymoženostech. Většinou je tam jedna nebo dvě velké recenze na nové foťáky, nikoli nové superlevné kompakty, které by mohly zajímat leda tak čtenáře FotoVidea, ale na zrcadlovky či bezzrcadlové fotoaparáty, které ale kvalitou výstupu zrcadlovky dohání.
4) Další skvělou věcí je, že se FOTO věnuje nejen digitální technice, ale i analogovým fotoaparátům, dvouokým zrcadlovkám a všem těm "starým" pokladům, které mě fascinují a jestli si něco doopravdy přeji, je to naučit se ovládat takový přístroj a hlavně, naučit se sama si doma fotky vyvolávat. Snad mě někdy někdo vyslyší a přání mi splní. Do té doby si o tom aspoň můžu číst :)
5) Abych to tak shrnula, myslím si, že FOTO je časopis na úrovni, který tu chyběl (tedy alespoň co se tématu fotografie týče).
Kdyby vás třeba téma fotografie zajímalo, zkuste do časopisu nakouknout, třeba to bude to, co hledáte... tak jako pro mě.
Tímto přeji časopisu FOTO hodně štěstí, hodně spokojených čtenářů a hlavně, ať tu s námi vydrží a ať neskončí příliš brzy. Protože dokud jsem ho neznala, tak jsem ho nepostrádala, ale teď by mi chyběl :)

Žádné komentáře: